FIRAT ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş

TEŞEKKÜRLER

02.07.2018 ile 03.09.2018 tarihleri arasında Fırat Elektrik Dağıtım A.Ş de staj yapmış bulunmaktayım. Bu süre zarfında bir mühendisin iş ortamı, çalışma koşulları, ast ve üstlerine karşı davranışlarını gözlemleyebilmemin yanı sıra elektrik alanında kendimi geliştirme fırsatına kavuştum. Stajım boyunca birçok mühendis, tekniker ve yönetici ile tanışma fırsatım oldu. Bu insanlarla yaptığım konuşmalarda geleceğe dönük öğütler almamın yanı sıra onların deneyimlerini de öğrenerek ileride alanında hakim ve başarılı bir mühendis olma yolunda önemli bir adım attığımı düşünmekteyim.

Öncelikle staj boyunca bana sürekli yardımcı olan;

Elektrik Elektronik Mühendisi: Yusuf ÖZDEMİR,

İşletme Müdürü ve Elektrik Elektronik Mühendisi: Ahmet Hikmet TEKİN,

İşletme Teknikeri: Ahmet DENİZER,

Yatırım Müdürü ve Elektrik Elektronik Mühendisi: Gökhan APAY,

Sorumlu Mühendis: Sara DOĞAN

ve şirkette çalışan herkese teşekkürlerimi sunarım. Benim iyi bir mühendis olma yolunda hep yanımda bulunan bana aynı zamanda iyi bir insan olmayı ve erdemli yaşamayı öğreten anneme ve babama da teşekkürlerimi bir borç bilirim

Kurum Hakkında

Fırat Elektrik Dağıtımı Anonim Şirketi(FEDAŞ) müşterilerine kaliteli bir hizmet verebilmek için kendisinden, hatlardan kaynaklanan arızaların zarar ve ziyanların giderilmesini öngörür.Gerilim düşümü sonucu zarar gören abonelerin 10 gün içinde FEDAŞ başvurularını yaptıkları zaman başvuruları incelenir.Bu başvurularda FEDAŞ bölgede bakım,onarım ya da kesinti yaptığı için gerilim düşümü yaşamış ve zarar görmüş olan abone, yetkili servis tarafından ürününün gerilim düşümü sebebiyle zarar gördüğünü onaylatmalı ve bunları FEDAŞ’a belgelemelidir. (Bu şekil gelen abonelerin talepleri onaylayıp ödemeleri yaptırılır; fakat belgelerinde eksiklik olan ve belirtilen tarihte bölgede bir kesinti olmadıysa bu ödeme yapılamaz, sebebi aboneye anlatılır).Belirtilen bölgede arıza,gerilim düşümü ya da kesinti yapılıp yapılmadığına bakılarak müşterinin mağduriyetinin sebebi araştırılır.Ve abone FEDAŞ kaynaklı bir zarar gördüyse bu incelemeler sonucunda, FEDAŞ abonesinin gördüğü zararı karşılar.

 Aynı zamanda FEDAŞ; lisans bölgelerinde bulunan tüm, il, ilçe ve köylerde elektrik dağıtımı, dağıtım hatlarının tesis edilmesi, mevcut hatların arıza, bakım ve onarımlarının yapılması, tüketici sayaçlarının okunması,kayıp ve kaçakların önlenmesi gibi tüketicilerin enerji ihtiyaçlarına yönelik faaliyetlerini yürütmektedir..

 FEDAŞ, 36.286 km karelik dağıtım bölgesinde 4 il, 41 ilçe, 24 belde ve 1737 köyde bulunan 897.173 aboneye 950 personelle hizmet götürmektedir. Dağıtım bölgesinde 26.683 alçak gerilim hattı, 19.206 km orta gerilim hattı olmak üzere toplam 45.889 km dağıtım hattı ve 11.524 adet trafo bulunmaktadır.

 FEDAŞ’ ta hizmet kalitesi için işlemler; Yatırım, İşletme ve Bağlantı olarak 3 kolda ilerler. Mühendisler; bağlı ekipleri arızalara yönlendirmek, gerilim düşümü sonucu zarar gören müşteri taleplerini incelemek ve bunların doğruluğunu sağlamak, ilçelerdeki düzenlemelerde şirketlerin denetimini yapıp; kabul, geçici kabul onayı vermek gibi birçok görevi daha vardır.

Leave a Reply